ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ

 Опрацювати питання.

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ I. Загальні засади педагогіки та методики викладання в закладах освіти

 

Тема. Професійна компетентність педагога

1. Характеристика наукових підходів до визначення сутності професійної компетентності педагога.

2. Порівняльний аналіз понять «професійна компетентність», «педагогічна майстерність», «професійна зрілість».

Література

1. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: «Либідь». – 374 с.

2. Життєва компетентність особистості: Науково-методичний посібник / За ред. Л.В. Сохань, І.Г. Єрмакова, Г.М. Несен. – К.: Богдана, 2003. – 288 с.

3. Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. – М.: Высш. шк., 1990. – 119 с.

4. Педагогічна майстерність ∕ За ред. І.А. Зязюна. – К., 2004.

 

Тема. Професійні комунікативні якості педагога

1. Роль і місце комунікативних якостей в професійній діяльності педагога.

2. Сутність основних професійних комунікативних якостей педагога:

а) емпатії;

б) ідентифікації;

в) рефлексії;

г) децентралізації.

Література

1. Бутенко Н.Ю. Комунікативна майстерність викладача: Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2005. – 336 с.

2. Васянович Г.П. Педагогічна етика: Навч.-метод. посіб. – Л.: Норма, 2005. – 344 с

3. Добрович А. Общение: наука и искусство. – М.: АО ЗТ «Яуза», 1996. – 253 с.

4. Педагогічна майстерність ∕ За ред. І.А. Зязюна. – К., 2004.

5. Реан А.А., Коломинский Я.Л. Социальная педагогическая психология. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 416 с.

 

Тема. Індивідуальний стиль професійної діяльності педагога

1. Сутність індивідуального стилю діяльності педагога.

2. Основні фази становлення індивідуального стилю діяльності педагога.

3. Характеристика стилів професійної діяльності педагога.

Література

1. Никитина Н.Н., Железнякова О.М., Петухов М.А. Основы профессионально-педагогической деятельности. – М.: Мастерство, 2002.2. Педагогическая психология / Под. ред. Н.В. Клюевой. – М.: Владос, 2003.

3. Реан А.А., Коломинский Я.Л. Социальная педагогическая психология. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 416 с.

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ II. Дидактико-методичні основи навчального процесу в закладах освіти

Тема. Методологічні основи активізації навчального процесу

1. Психологічні особливості процесу засвоєння знань

а) теорія поетапного формування розумових дій П.Я. Гальперіна;

б) теорія управління процесом засвоєння знань Н.Ф. Тализіної.

2. Алгоритмічний підхід до навчання.

3. Суб’єкт-суб’єктні відносини в навчальному процесі.

Література

1. Беспалько В.П. Основы теории педагогических систем. – Воронеж: Изд-во Воронеж. ун-

та, 1977. – 204 с.

2. Беспалько В.П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М, 1995.

3. Гальперин П.Я. Психология мышления и ученияо поэтапном формировании умственных действий // Исследования мышления в советской психологи. – М., 1966.

4. Діалогічна взаємодія в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Кн.. для вчителя / За ред. Г.О. Балла, В.О. Киричука, Р.М. Шамолашвілі. – К., 1997.

5. Логвинов И.И. Дидактика: от здравого смысла к научной теории. – М.: Нар. образов., 2003. – 224 с.

6. Лозова В.І. Цілісниий підхід до формування пізнавальної активності школярів / Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. – 2-е вид., доп. – Харків: «ОВС», 2020. – 164 с.

7. Талызина Н..Ф. Управление процессом усвоения знаний. – М., 1975.

 

Тема. Методика оцінювання знань, умінь і навичок учнів та студентів

1. Контроль, його мета і функції.

2. Види контролю.

3. Вимоги до контролю.

4. Критерії оцінювання знань учнів, студентів.

Література

1. Мазуха Д.С., Опанасенко Н.І. Педагогіка: Навч. посіб. – К., 2005.

2. Мельничук С. Дидактичні вимоги до оцінювання знань у технологіях навчання // Наукові записки КДПУ: Педагогічні науки. – 2002. – Вип. 45. – Ч. 1.

3. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: Навч. посіб. – К., 2007.

4. Пальчевський С.С. Педагогіка: Навч. посіб. – К., 2007.

5. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: Навч. посіб. – К.: Вища школа, 2005.

 

Тема. Педагогічна творчість

1. Сутність педагогічної творчості.

2. Умови створення творчого середовища в навчальному закладі..

3. Передовий педагогічний досвід – джерело розвитку творчості вчителя..

Література

1. Автамонов П.П. Технологія педагогічного успіху: Навч. посіб. – К.: Київ. ун-т, 2002.

2. Беспалько В.П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М, 1995.3. Кан-Калик В.А., Никандров Н.Д. Педагогическое творчество. – М., 1990.

4. Лозова В.І. Цілісниий підхід до формування пізнавальної активності школярів / Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. – 2-е вид., доп. – Харків: «ОВС», 2020. – 164 с.

5. Маригодов В.К. Педагогика и психология: Аспекты активизации творчества и готовности к профессиональной деятельности: Учеб. пособие. – К.: Професіонал, 2005. – 192 с.

6. Передовий педагогічний досвід: теорія і методика / За ред. Л.Л. Момот. – К., 1990.

7. Поташник В.В. Как развивать педагогическое творчество. – М., 1987.

8. Сисоєва В.М. Педагогічна творчість. – Х., 1998.