Питання до екзамену з курсу „Педагогіка та психологія вищої школи”.
-
- Предмет педагогіки та психології вищої школи.
- Основні функції та завдання педагогіки та психології вищої школи.
- Характеристика основних категорій педагогіки та психології вищої школи.
- Вища школа як педагогічна система.
- Сутність понять „педагогічне дослідження”, „психологічне дослідження”. Етапи педагогічного та психологічного дослідження.
- Сутність та взаємозв’язок понять методологія, метод, методика дослідження.
- Різні підходи до класифікації методів дослідження.
- Характеристика емпіричних методів дослідження.
- Характеристика теоретичних методів дослідження.
- Методи кількісної обробки результатів дослідження.
- Специфіка діяльності педагога у вищому навчальному закладі.
- Завдання, права та обов’язки викладача.
- Основні напрями діяльності викладача вищого навчального закладу.
- Психологічна структура педагогічної діяльності.
- Педагогічний професіоналізм викладача вищого навчального закладу.
- Роль і значення культури освітян у становленні демократичної держави.
- Сутність поняття „культура” у філософському і психолого-педагогічному аспектах.
- Основні компоненти педагогічної культури.
- Шляхи формування загальної і педагогічної культури викладача вищого навчального закладу.
- Студентство як соціальна група.
- Права і обов’язки студентів вищого навчального закладу.
- Психологічні особливості старшого юнацького віку.
- Адаптація студентства у вищому навчальному закладі.
- Мета і завдання виховання особистості у вищому навчальному закладі.
- Основні напрями виховання студентів у процесі навчання та позанавчальній діяльності.
- Виховна робота в академічній групі.
- Роль та функції куратора академічної студентської групи.
- Форми позааудиторної роботи з студентами.
- Поняття про дидактику вищої школи. Основні категорії дидактики.
- Закономірності та принципи процесу навчання у вищому навчальному закладі.
- Зміст освіти як проблема дидактики вищої школи.
- Методи та форми організації навчального процесу у вищій школі.
- Система психолого-педагогічної підготовки викладача.
- Сутність і взаємозв’язок понять освітні технології, педагогічні технології та навчальні технології.
- Класифікація педагогічних технологій.
- Модульно-рейтингова технологія навчання.
- Технологія проблемного та групового навчання.
- Ігрові технології та їх характеристики.
- Модульно-контекстна технологія педагогічної підготовки майбутніх вчителів.
- Характеристика нових інформаційних технологій (комп’ютерних) та технології дистанційного навчання.
- Сутність поняття „контроль”, „облік” та „оцінка” ЗУН.
- Функції контролю ЗУН студентів.
- Основні принципи контролю та оцінки знань.
- Види контролю та форми перевірки ЗУН студентів.
- Методи контролю ЗУН.
- Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів.
- Рейтингова система оцінки ЗУН.
- Значення дослідницької діяльності студентів.
- Магістерські роботи та їх типи.
- Загальні і специфічні вимоги до магістерської роботи.
- Передісторія вищої школи освіти в Україні.
- Класичні університети України періоду нової та новітньої історії.
- Вища педагогічна освіта в США.
- Система вищої педагогічної освіти в західноєвропейських країнах (Франція, Англія, Німеччина).
- Системи вищої педагогічної освіти в Японії, Китаю і Південній Кореї.