Питання до екзамену з курсу „Педагогіка та психологія вищої школи”.

 
    1. Предмет педагогіки та психології вищої школи.
    2. Основні функції та завдання педагогіки та психології вищої школи.
    3. Характеристика основних категорій педагогіки та психології вищої школи.
    4. Вища школа як педагогічна система.
    5. Сутність понять „педагогічне дослідження”, „психологічне дослідження”. Етапи педагогічного та психологічного дослідження.
    6. Сутність та взаємозв’язок понять методологія, метод, методика дослідження.
    7. Різні підходи до класифікації методів дослідження.
    8. Характеристика емпіричних методів дослідження.
    9. Характеристика теоретичних методів дослідження.
    10. Методи кількісної обробки результатів дослідження.
    11. Специфіка діяльності педагога у вищому навчальному закладі.
    12. Завдання, права та обов’язки викладача.
    13. Основні напрями діяльності викладача вищого навчального закладу.
    14. Психологічна структура педагогічної діяльності.
    15. Педагогічний професіоналізм викладача вищого навчального закладу.
    16. Роль і значення культури освітян у становленні демократичної держави.
    17. Сутність поняття „культура” у філософському і психолого-педагогічному аспектах.
    18. Основні компоненти педагогічної культури.
    19. Шляхи формування загальної і педагогічної культури викладача вищого навчального закладу.
    20. Студентство як соціальна група.
    21. Права і обов’язки студентів вищого навчального закладу.
    22. Психологічні особливості старшого юнацького віку.
    23. Адаптація студентства у вищому навчальному закладі.
    24. Мета і завдання виховання особистості у вищому навчальному закладі.
    25. Основні напрями виховання студентів у процесі навчання та позанавчальній діяльності.
    26. Виховна робота в академічній групі.
    27. Роль та функції куратора академічної студентської групи.
    28. Форми позааудиторної роботи з студентами.
    29. Поняття про дидактику вищої школи. Основні категорії дидактики.
    30. Закономірності та принципи процесу навчання у вищому навчальному закладі.
    31. Зміст освіти як проблема дидактики вищої школи.
    32. Методи та форми організації навчального процесу у вищій школі.
    33. Система психолого-педагогічної підготовки викладача.
    34. Сутність і взаємозв’язок понять освітні технології, педагогічні технології та навчальні технології.
    35. Класифікація педагогічних технологій.
    36. Модульно-рейтингова технологія навчання.
    37. Технологія проблемного та групового навчання.
    38. Ігрові технології та їх характеристики.
    39. Модульно-контекстна технологія педагогічної підготовки майбутніх вчителів.
    40. Характеристика нових інформаційних технологій (комп’ютерних) та технології дистанційного навчання.
    41. Сутність поняття „контроль”, „облік” та „оцінка” ЗУН.
    42. Функції контролю ЗУН студентів.
    43. Основні принципи контролю та оцінки знань.
    44. Види контролю та форми перевірки ЗУН студентів.
    45. Методи контролю ЗУН.
    46. Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів.
    47. Рейтингова система оцінки ЗУН.
    48. Значення дослідницької діяльності студентів.
    49. Магістерські роботи та їх типи.
    50. Загальні і специфічні вимоги до магістерської роботи.
    51. Передісторія вищої школи освіти в Україні.
    52. Класичні університети України періоду нової та новітньої історії.
    53. Вища педагогічна освіта в США.
    54. Система вищої педагогічної освіти в західноєвропейських країнах (Франція, Англія, Німеччина).
    55. Системи вищої педагогічної освіти в Японії, Китаю і Південній Кореї.