Кожному студенту необхідно виконати індивідуально-дослідне завдання –
написати реферат за обраною темою.
Реферат передбачає виклад матеріалу з теми в обсязі 20 сторінок
з обов’язковим висвітленням індивідуальної позиції автора щодо проблеми.
Обов’язковими структурними компонентами реферату є: титульна сторінка
(з вказівкою кафедри, теми, групи, прізвища та імені студента, року виконання),
план, висновки, список використаних джерел.
Тематика індивідуально-дослідних завдань:
1. Гра як метод виховання молодших школярів.
2. Умови успішного виховання дітей у сім’ї.
3. Трудове виховання школярів у досвіді роботи В.О.Сухомлинського.
4. Екологічне виховання школярів у позакласній роботі.
5. Економічне виховання учнів у процесі вивчення навчальних предметів.
6. Турбота про здоров’я дітей у досвіді роботи В.О.Сухомлинського (за книгою „Серце віддаю дітям").
7. Планування виховної роботи у класі (додаток: план виховної роботи на семестр в конкретному класі).
8. Формування національної свідомості школяра.
9. Формування у школярів культури розумової праці.
10. Зміст, форми і методи правового виховання учнів.
11. Використання педагогіки народного календаря у вихованні учнів.
12. Етична бесіда як метод виховання учнів.
13. Організація педагогічної освіти батьків.
14. Роль релігійної освіти у формуванні особистості школяра .
15. Режим дня як засіб фізичного виховання учнів.
16. Відродження елементів народної культури та їх роль в естетичному вихованні учнів.
17. Громадянське виховання учнів.
18. Професійна орієнтація школярів .
19. Статеве виховання підлітків.
20. Моральне виховання учнів в американській школі.
21. Організація гурткової роботи у школі.
22. Сучасні проблеми виховання учнів.
23. Оновлення змісту шкільної освіти.
24. Мотивація учіння школярів.
25. Пізнання як спосіб оволодіння закономірностями об’єктивної дійсності.
26. Реалізація функцій навчання в умовах сучасної школи.
27. Порівняльна характеристика шкільних навчальних програм.
28. Умови оптимального вибору методів навчання.
29. Нетрадиційні форми організації навчальних занять.
30. Диференціація навчання учнів.
31. Формування у школярів загальнонавчальних умінь і навичок.
32. Індивідуалізація навчання учнів.
33. Формування пізнавального інтересу школярів.
34. Шляхи реалізації на уроках розвивальної функції навчання.
35. Формування у школярів уміння працювати з книгою.
36. Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні школярів.
37. Виховний процес як творчість.
38. Технологічний підхід у вихованні.
39. Вихованість особистості як результат виховної роботи.
40. Характеристика позиції педагога у процесі взаємодії з вихованцями.
41. Гуманістична спрямованість педагогічної взаємодії.
42. Характеристика стилів педагогічного управління.
43. Роль спілкування у виховному процесі. Функції спілкування.
44. Вчитель як суб’єкт спілкування. Стилі педагогічного спілкування.
45. Вікові особливості спілкування школярів.
46. Важковиховуваність особистості та її причини.
47. Педагогічна занедбаність учнів як соціально-педагогічна проблема.
48. Методичні основи виховання і перевиховання важких і педагогічно занедбаних дітей.
49. Організація самовиховання школярів.
50. Характеристика конфліктів батьків і вчителів, їх причини та шляхи подолання.
51. Характеристика форм спільної роботи школи з батьками.
52. Основні умови ефективності індивідуальної роботи з учнями.
53. Методика роботи педагога з нестандартною дитиною.
54. Умови ефективного використання методів педагогічного впливу.
55. Педагогічна вимога: суть, форми та умови її використання.
56. Заохочення і покарання як методи корекції поведінки школярів.
57. Методика формування громадської думки в умовах гуманізації і
демократизації навчально-виховного процесу.
58. Виховна роль методу доручення.
59. Роль діяльності у формуванні особистості і колективу.
Характеристика основних напрямів діяльності школярів.
60. Організація пізнавальної діяльності учнів в позаурочний час.
61. Складності і особливості педагогічного впливу на учнів у сучасний період.
62. Педагогічна технологія «Створення ситуації успіху».