ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ I. Основи педагогіки.
Тема 1. Предмет педагогіки та методи науково-педагогічних
досліджень (год. – 2)
Предмет педагогіки та її основні поняття (категорії): формування,
розвиток особистості,виховання, навчання, освіта, самовиховання,
самоосвіта.
Педагогіка в системі педагогічних дисциплін, її зв’язок з іншими
науками.
Джерела педагогіки. Народна педагогіка, її основі компоненти.
Методи науково-педагогічних досліджень: спостереження,
педагогічний експеримент,бесіди, вивчення педагогічної
документації та продуктів учнівської діяльності,
письмове опитування, вивчення і узагальнення педагогічного
досвіду, методи моделювання педагогічних ситуацій, методи
кількісного та якісного аналізурезультатів дослідження.
Тема 2. Сутність процесу навчання.
Закономірності і принципи навчання (год. – 4)
Предмет дидактики. Основні категорії дидактики: процес навчання,
навчальний процес,принципи, методи, зміст, форми організації навчання.
Структурні компоненти процесу навчання: мета, зміст, принципи, методи,
форми організації, результат.
Структура навчальної діяльності. Компоненти навчальної діяльності.
Традиційні принципи навчання (виховуючого навчання, розвивального
навчання, зв’язку навчання з життям, систематичності і послідовності,
свідомості і активності,міцності, емоційності навчання, принцип
індивідуалізації і диференціації навчання та ін.);
їх характеристика та шляхи реалізації.
Тема 3 Метод і форми організації навчально-пізнавальної
діяльності (год. – 4).
Поняття про метод навчання. Основні функції методів навчання.
Прийоми як складова частина методу і як самостійна дидактична категорія.
Різні підходи до класифікації методів: за джерелом знань,
за особливостями діяльності учителя і учня,
за характером пізнавальної діяльності учня, за логікою викладу
навчального матеріалу.
Урок – основна форма організації навчання в школі.
Основні підходи до класифікації типів уроків: а) за основною
дидактичною метою; б) за основними етапами навчального процесу;
в) за методами навчання.
Типологія уроків за основною дидактичною метою (за В.О. Онищуком).
Структура уроку. Макро- і мікроструктура уроку.
Тема 4. Сутність процесу виховання. Закономірності та
принципи виховного процесу (год. – 2)
Поняття процесу виховання. Його особливості, структура і рушійні сили.
Етапи процесу виховання. Виховання, самовиховання, перевиховання.
Самовиховання як вищий етап процесу виховання.
Закономірності процесу виховання, їх характеристика.
Принципи виховання як категорія педагогіки.
Характеристика системи принципів виховання: зв’язок виховання з життям;
виховання особистості в праці; виховання особистості в колективі;
повага до особистості вихованця в поєднанні з розумною вимогливістю до неї;
опора на позитивне; систематичність і послідовність;
єдність педагогічних вимог школи, сім’ї та громадськості;
єдність свідомості і поведінки; врахування вікових та індивідуальних
особливостей учнів; комплексний підхід до виховання.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ IІ . Основи психології.
Тема 1. Психологія як наука. Предмет і методи психології. (год. – 2)
Психологія як наука. Предмет психології. Основні складові психології як науки.
Психологія в системі наук.
Міждисциплінарні зв’язки та характеристики основних галузей психології.
Методологічні принципи психології. Методи дослідження психологічної науки.
Основні етапи становлення психології як науки.
Школи, напрями та основні концепції в психології.
Тема 2. Психологія особистості (год. – 2)
Поняття «людина», “індивід“, індивідуальність“, “особистість“,
структурні компоненти особистості,
взаємозв’язок структурних компонентів особистості і можливості їх розвитку.
Поняття про особистість в психології. Особливості поведінки особистості.
Темперамент і характер.
Здібності особистості. Почуття та емоції. Самосвідомість особистості.
Акцентуації характеру.
Тема 3. Психічні пізнавальні процеси. (год. – 2)
Загальна характеристика пізнавальних процесів. Відчуття і сприймання
як пізнавальні психічні процеси. Класифікація відчуттів.
Характеристика та види пам’яті. Види пам’яті за змістом запам’ятовування.
Основні види мислення. Основні характеристики мислення
Особливості уваги і уяви як психічних процесів.
Емоційно-вольові процеси. Характеристика психічних станів особистості.
|