ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ I. Загальні засади педагогіки та методики викладання в закладах освіти

Тема 1. Професійно-педагогічна діяльність

Сутність професійно-педагогічної діяльності (соціономічна, виконавська метадіяльність). Педагогічна діяльність як цілісна, динамічна система. Основні компоненти психологічної структури педагогічної діяльності: гностичний, проектувальний, конструктивний, організаційний, комунікативний. Функції вчителя та викладача ВНЗ. Основні напрями роботи вчителя загальноосвітньої школи. Характеристика компонентів праці викладача вищої школи: навчально-педагогічна діяльність, навчально-методична діяльність, організаційно-методична робота, науково-дослідна робота, виховна робота зі студентами. Професіоналізм діяльності педагога: сутність та структура. Професіоналізм знань. Професіоналізм спілкування. Професіоналізм самовдосконалення.

Тема 2. Учень, студент як об’єкт-суб’єкт педагогічного процесу

Вікові особливості учнівської та студентської молоді. Характеристика розвитку психічних функцій у підлітковому та юнацькому віці. Механізми соціалізації особистості в період навчання у закладах освіти. Особливості адаптації молоді у вищому навчальному закладі. Форми соціально-педагогічної адаптації: формальна, соціальна, дидактична Труднощі адаптації першокурсників. Типологія сучасного студентства в психолого-педагогічній літературі.

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ II. Дидактико-методичні основи навчального процесу в закладах освіти

Тема 3. Загальнодидактичні і конкретно-методичні аспекти взаємозв’язку дидактики та предметних методик

Дидактика як галузь педагогічної науки, її об’єкт, предмет. Основні категорії дидактики. Становлення методики як самостійної педагогічної дисципліни. Об’єкт, предмет, завдання окремих методик. Методологічна функція дидактики стосовно методики. Теоретична і прикладна функції предметних методик. Методологічні, логічні, науково-педагогічні, психолого-педагогічні засади методики викладання. Проблеми дидактики та методики викладання навчальних дисциплін в загальноосвітній та вищій школі. Забезпечення якості освіти – потреба сучасної педагогічної практики. Показники якості освіти.

Тема 4. Процес навчання як спільний об’єкт наукового дослідження дидактики і методики

Сутність та структура процесу навчання. Особливості процесів викладання та учіння. Структура діяльності суб’єктів навчального процесу Характеристика навчально-пізнавальної діяльності учнів загальноосвітньої школи та студентів вищих навчальних закладів. Мотиви учіння школярів та студентів. Поняття дидактичних законів і закономірностей та їх характеристика. Загальнодидактичні принципи навчання. Принципи навчання у вищій школі як відображення особливостей навчального процесу у ВНЗ.

Тема 5. Методи навчання

Визначення і структура методу навчання. Сучасні вимоги до методів навчання в загальноосвітній та вищій школі. Класифікація методів навчання. Характеристика окремих груп методів навчання. Методична підготовка педагога до ефективної реалізації методів навчання в реальному навчальному процесі.