Кожному студенту необхідно виконати індивідуально-дослідне завдання – написати реферат за обраною темою.

Реферат передбачає виклад матеріалу з теми  в обсязі 20 сторінок з обов’язковим висвітленням індивідуальної позиції

автора щодо проблеми. Обов’язковими структурними компонентами реферату є: титульна сторінка (з вказівкою кафедри,

теми, групи, прізвища та імені студента, року виконання), план, висновки, список використаних джерел.

 

Тематика індивідуально-дослідних завдань:

  1. Гра як метод виховання молодших школярів.
  2. Умови успішного виховання дітей у сім’ї.
  3. Трудове виховання школярів у досвіді роботи В.О.Сухомлинського.
  4. Екологічне виховання школярів у позакласній роботі.
  5. Економічне виховання учнів у процесі вивчення навчальних предметів.
  6. Турбота про здоров’я дітей у досвіді роботи В.О.Сухомлинського (за книгою „Серце віддаю дітям").
  7. Планування виховної роботи у класі (додаток: план виховної роботи на семестр в конкретному класі).
  8. Формування національної свідомості школяра.
  9. Формування у школярів культури розумової праці.
  10. Зміст, форми і методи правового виховання учнів.
  11. Використання педагогіки народного календаря у вихованні учнів.
  12. Етична бесіда як метод виховання учнів.
  13. Організація педагогічної освіти батьків.
  14. Роль релігійної освіти у формуванні особистості школяра .
  15. Режим дня як засіб фізичного виховання учнів.
  16. Відродження елементів народної культури та їх роль в естетичному вихованні учнів.
  17. Громадянське виховання учнів.
  18. Професійна орієнтація школярів .
  19. Статеве виховання підлітків.
  20. Моральне виховання учнів в американській школі.
  21. Організація гурткової роботи у школі.
  22. Сучасні проблеми виховання учнів.
  23. Оновлення змісту шкільної освіти.
  24. Мотивація учіння школярів.
  25. Пізнання як спосіб оволодіння закономірностями об’єктивної дійсності.
  26. Реалізація функцій навчання в умовах сучасної школи.
  27. Порівняльна характеристика шкільних навчальних програм.
  28. Умови оптимального вибору методів навчання.
  29. Нетрадиційні форми організації навчальних занять.
  30. Диференціація навчання учнів.
  31. Формування у школярів загальнонавчальних умінь і навичок.
  32. Індивідуалізація навчання учнів.
  33. Формування пізнавального інтересу школярів.
  34. Шляхи реалізації на уроках розвивальної функції навчання.
  35. Формування у школярів уміння працювати з книгою.
  36. Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні школярів.
  37. Виховний процес як творчість.
  38. Технологічний підхід у вихованні.
  39. Вихованість особистості як результат виховної роботи.
  40. Характеристика позиції педагога у процесі взаємодії з вихованцями.
  41. Гуманістична спрямованість педагогічної взаємодії.
  42. Характеристика стилів педагогічного управління.
  43. Роль спілкування у виховному процесі. Функції спілкування.
  44. Вчитель як суб’єкт  спілкування. Стилі педагогічного спілкування.
  45. Вікові особливості спілкування школярів.
  46. Важковиховуваність особистості та її причини.
  47. Педагогічна занедбаність учнів як соціально-педагогічна проблема.
  48. Методичні основи виховання і перевиховання важких і педагогічно занедбаних дітей.
  49. Організація самовиховання школярів.
  50. Характеристика конфліктів батьків і вчителів, їх причини та шляхи подолання.
  51. Характеристика форм спільної роботи школи з батьками.
  52. Основні умови ефективності індивідуальної роботи з учнями.
  53. Методика роботи педагога з нестандартною дитиною.
  54. Умови ефективного використання методів педагогічного впливу.
  55. Педагогічна вимога: суть, форми та умови її використання.
  56. Заохочення і покарання як методи корекції поведінки школярів.
  57. Методика формування громадської думки в умовах гуманізації і демократизації навчально-виховного процесу.
  58. Виховна роль методу доручення.
  59. Роль діяльності у формуванні особистості і колективу. Характеристика основних напрямів діяльності школярів.
  60. Організація пізнавальної діяльності учнів в позаурочний час.
  61. Складності і особливості педагогічного впливу на учнів у сучасний період.
  62. Педагогічна технологія «Створення ситуації успіху».