Кожному студенту необхідно виконати індивідуально-дослідне завдання – написати реферат за обраною темою.
Реферат передбачає виклад матеріалу з теми в обсязі 20 сторінок з обов’язковим висвітленням індивідуальної позиції
автора щодо проблеми. Обов’язковими структурними компонентами реферату є: титульна сторінка (з вказівкою кафедри,
теми, групи, прізвища та імені студента, року виконання), план, висновки, список використаних джерел.
Тематика індивідуально-дослідних завдань:
- Гра як метод виховання молодших школярів.
- Умови успішного виховання дітей у сім’ї.
- Трудове виховання школярів у досвіді роботи В.О.Сухомлинського.
- Екологічне виховання школярів у позакласній роботі.
- Економічне виховання учнів у процесі вивчення навчальних предметів.
- Турбота про здоров’я дітей у досвіді роботи В.О.Сухомлинського (за книгою „Серце віддаю дітям").
- Планування виховної роботи у класі (додаток: план виховної роботи на семестр в конкретному класі).
- Формування національної свідомості школяра.
- Формування у школярів культури розумової праці.
- Зміст, форми і методи правового виховання учнів.
- Використання педагогіки народного календаря у вихованні учнів.
- Етична бесіда як метод виховання учнів.
- Організація педагогічної освіти батьків.
- Роль релігійної освіти у формуванні особистості школяра .
- Режим дня як засіб фізичного виховання учнів.
- Відродження елементів народної культури та їх роль в естетичному вихованні учнів.
- Громадянське виховання учнів.
- Професійна орієнтація школярів .
- Статеве виховання підлітків.
- Моральне виховання учнів в американській школі.
- Організація гурткової роботи у школі.
- Сучасні проблеми виховання учнів.
- Оновлення змісту шкільної освіти.
- Мотивація учіння школярів.
- Пізнання як спосіб оволодіння закономірностями об’єктивної дійсності.
- Реалізація функцій навчання в умовах сучасної школи.
- Порівняльна характеристика шкільних навчальних програм.
- Умови оптимального вибору методів навчання.
- Нетрадиційні форми організації навчальних занять.
- Диференціація навчання учнів.
- Формування у школярів загальнонавчальних умінь і навичок.
- Індивідуалізація навчання учнів.
- Формування пізнавального інтересу школярів.
- Шляхи реалізації на уроках розвивальної функції навчання.
- Формування у школярів уміння працювати з книгою.
- Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні школярів.
- Виховний процес як творчість.
- Технологічний підхід у вихованні.
- Вихованість особистості як результат виховної роботи.
- Характеристика позиції педагога у процесі взаємодії з вихованцями.
- Гуманістична спрямованість педагогічної взаємодії.
- Характеристика стилів педагогічного управління.
- Роль спілкування у виховному процесі. Функції спілкування.
- Вчитель як суб’єкт спілкування. Стилі педагогічного спілкування.
- Вікові особливості спілкування школярів.
- Важковиховуваність особистості та її причини.
- Педагогічна занедбаність учнів як соціально-педагогічна проблема.
- Методичні основи виховання і перевиховання важких і педагогічно занедбаних дітей.
- Організація самовиховання школярів.
- Характеристика конфліктів батьків і вчителів, їх причини та шляхи подолання.
- Характеристика форм спільної роботи школи з батьками.
- Основні умови ефективності індивідуальної роботи з учнями.
- Методика роботи педагога з нестандартною дитиною.
- Умови ефективного використання методів педагогічного впливу.
- Педагогічна вимога: суть, форми та умови її використання.
- Заохочення і покарання як методи корекції поведінки школярів.
- Методика формування громадської думки в умовах гуманізації і демократизації навчально-виховного процесу.
- Виховна роль методу доручення.
- Роль діяльності у формуванні особистості і колективу. Характеристика основних напрямів діяльності школярів.
- Організація пізнавальної діяльності учнів в позаурочний час.
- Складності і особливості педагогічного впливу на учнів у сучасний період.
- Педагогічна технологія «Створення ситуації успіху».